Orang Brunei boleh buat apa yang banarnya?

Posted: July 24, 2007 in untuk pengetahuan bersama, Untuk renungan kita bersama

Selalu kitani lihat negara-negara luar jangan tah kan jauh, negara jiran kitani saja, Malaysia dan Singapura, selalu berbangga dengan pencapaian bsidurang. Menganjurkan F1 lah, naik gunug everestlah, buat bangunan Durian lah, dan macam-macam lagi. Bisdurang pun maju dalam bidang perindustrian bisdurang, ekonomi pun inda tergantung kepada satu perkara macam kitani.

Jadinya apa perkara yang boleh kitani bangga bebuat? Yang orang lain payah kan tedapat???

Apanah?

Lurus kah inda, inda ku tau ah…

Tapinya…

Selalunya…

Orang kitani memang handal dalam belajar bahasa negara orang lain..capat belajar orang kitani ani dengan bahasa asing.

Becakap dengan orang Indo, cakap Indo.

Becakap dengan orang Malaysia, cakap Malaysia.

Becakap dengan orang Putih, cakap Orang Putih dah tantu tu.

Becakap dengan orang Pilipin, kan belajar Tagalog.

Becakap dengan Cina, kan cakap cina jua kitani rasanya.

Baru meliat katun anime jipun sekajap kan belajar bahasa jipun.

Meliat telenovela, kan belajar cakap spanish..(aku inda ah, inda meliat telenovela pun aku mau jua belajar)

Pokok pangkalnya, orang kitani memang suka belajar bahasa orang lain.

Iatah bagus ni.. Inda jua orang Brunei nanti kana buduh-buduhkan oleh orang luar yang kan mengumpat, kan menipu kitani..

Apa pandangan biskita semua?

Dijunjung abis Pengiran dan dipersilakan Pehin, Dato, Datin, Awang, Dayang dan siapa saja untuk memberi komen tentang perkara ani. Kitani tukar-tukar pendapat. Selain atu boleh tukar-tukar pendapat tentang apa yang orang kitani Brunei boleh buat.

Comments
  1. Tchr Salwana says:

    hahaha! banar nya over competitive tu! Inda mau kalah! btw, my link above is my main blog najib

  2. hitamlagam says:

    hehe..siapa yang over competitive? not the Bruneians I guess…hehe..ok I’link that too…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s